רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

השיניים משמשות אותנו לחיתוך וללעיסת המזון. הן גם משפיעות על איך שאנחנו נראים ונתפסים בעיני הסביבה. בגמרא נאמר "טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב" (כתובות קיא ב). חיוך טוב שווה הרבה. עם זאת, נדירים הם האנשים שמעולם לא נזקקו לסתימה, עקירה או טיפול שורש. מה קורה כאשר רופא השיניים גרם לשבר של הלסת כשעקר שן בינה או לפגיעה בעצב כשהחדיר השתל בצורה לא נכונה ? ומה קורה כאשר רופא השיניים פגע בעצב בפנים במהלך זריקת ההרדמה או העניק טיפול אורתודנטי כושל ? עורכי דין גיא נסים ואביחי דר מסבירים בשורות הבאות על רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

מתי ניתן לתבוע פיצוי בשל רשלנות רפואית בטיפול שיניים ?

על רופאי שיניים חלה חובת זהירות בדיוק כמו על כל רופא אחר. החוק קובע כי העוסק במשלח יד אשר נותן שירות ברמת מיומנות ו/או זהירות בלתי סבירות נחשב לרשלן. במקרים בהם בשל רשלנות בטיפול שיניים נגרם למטופל נזק, ניתן לתבוע רופא השיניים בשל כך בעילה של רשלנות רפואית.

ישנן שלל אפשרויות של רשלנות רפואית בטיפול בתחום רפואת השיניים, להלן כמה מהן:

  • במצב בו רופא השיניים איננו קורא נכון צילום פנורמי של השיניים לפני הטיפול ומעניק בשל כך טיפול שגוי
  • מקרה של יישור שיניים שלא צלח בעקבות רשלנותו של האורתודנט
  • אובדן של שיניים בשל אבחנה רפואית שגויה
  • פגיעה בעצבי הפנים כתוצאה מזריקה או בעת השתלת שיניים
  • נסיגת חניכיים קשה בשל ביצוע לקוי של גשר
  • הופעת שבר של הלסת בשל עקירת שן בינה אגרסיבית [לחצ/י לתביעה שכזו בטיפולנו]

*מדובר ברשימה חלקית בלבד.

חשוב לציין, רק כאשר הוכח בפני בית המשפט כי הנזק שנגרם למטופל נוצר כתוצאה ישירה ממעשיו או ממחדליו הרשלניים של רופא השיניים, כלומר קיים קשר סיבתי ישיר לנזקים שהופיעו, מתקיימים יסודות עוולת הרשלנות וייפסק פיצוי כספי למטופל. לכן, אם התרחשה רשלנות בטיפול שיניים אולם לא נגרם בשל כך נזק למטופל, לא ניתן יהיה לתבוע פיצויים בשל הרשלנות.

עוד חשוב לציין שקיימת חובה על רופא השיניים להסביר למטופל לפני הטיפול על מהות הטיפול, דרכי ביצוע והשלכות אפשריות, כמו גם קיומם של טיפולים אלטרנטיביים, יתרונותיהם וסיכוניהם. אי מתן הסבר שכזה לפני טיפול שיניים עשוי גם כן להיחשב לרשלנות רפואית וגם להפרת הוראותיו של חוק זכויות החולה.

חשיבות בחירת רופא שיניים בכל הנוגע לטיפולים כירורגיים

כמו הרבה דברים הקשורים לבריאות, גם רופא שיניים מתאים צריך לדעת לבחור ועל ידי כך לנסות להימנע מנזקים ומתביעות.

רפואת השיניים מציעה כמה וכמה סוגי התמחויות, כאשר אחת המבוקשות שבהן היא כירורגית פה ולסת. כירורג פה ולסת מתמחה בביצוע השתלות שיניים והשתלות עצם, ניתוחי חניכיים, עקירות כירורגיות, טיפול בשברים בשיניים ובלסת ועוד. לא אחת נוכחנו לדעת שמעורבותו של מומחה פה ולסת יכולה למנוע מקרי רשלנות ונזקים למטופל.

אם נפגעת מרופא שיניים ונגרם לך נזק כתוצאה מכך, המלצתנו היא לגשת בהקדם לייעוץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, על מנת שיחליט האם קיימת לך עילה לתביעת פיצויים בשל כך.

סרטון קצר על רשלנות רפואית בטיפול

צריך עורך דין לרשלנות רפואית שיתבע את רופא השיניים שלך ?

איך לבחור עורכי דין לרשלנות רפואית ?

קישורים רלבנטיים:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן