שכר טרחה עורך דין רשלנות רפואית

מקובל כי שכר טרחה עורך דין רשלנות רפואית, נקבע באחוזים מהפיצוי שיקבל הנפגע, רק במידה שמתקבל פיצוי. מהו שכר טרחת עורך דין של רשלנות רפואית ? כמה אחוזים לוקח עורך דין לייצוג בתביעת רשלנות רפואית ומהם תנאי הסכם שכר הטרחה המקובלים – עורכי דין לרשלנות רפואית גיא נסים ואביחי דר מסבירים

שכר טרחה עורך דין רשלנות רפואית

על פי הנהוג שכר טרחת עורכי הדין המייצגים תובעים בתביעות רשלנות רפואית, נקבע באחוזים מהפיצוי, רק במידה שמתקבל פיצוי בתביעה (בפסק דין או בפשרה). שיטה זו מאפשרת מצד אחד לנפגע רשלנות רפואית לתבוע פיצויים בלי לשלם מראש עבור שירותי עורך הדין שייצג אותו ומצד שני מדרבנת את עורך הדין לבחור לייצג רק בתיקים מבטיחים ולפעול כדי להשיג ללקוח את הפיצוי המרבי.

כמה אחוזים גובה עורך דין עבור ייצוג בתביעת רשלנות רפואית ?

תעריף שכר הטרחה המקובל אצל עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית הוא 20% עד 30% מהפיצוי (בתוספת מע"מ). במידה שלא מתקבל פיצוי בתביעה, לא משלמים שכר טרחת עורך דין.

שכר טרחת עורך הדין ויתר הוצאות התביעה בהן נשא התובע, מתווספים לכספי הפיצוי שיקבל.

רמתו המקצועית של עורך דין המייצג בתביעות רשלנות רפואית משפיעה בסופו של דבר, על סיכויי ההצלחה של התביעה והיקף הפיצויים שיקבל התובע.

מהם התנאים המקובלים בהסכם שכר טרחה עורך דין רשלנות רפואית

הסכם שכר הטרחה במקרים של תביעת רשלנות רפואית מסדיר עניינים נוספים בין הלקוח לעורך הדין ביניהם עניין הוצאות המשפט וסיום התקשרות בין הצדדים.

על פי כללי לשכת עורכי הדין, הלקוח נושא בהוצאות ההליך, לרבות עבור שכר חוות דעת מומחים רפואיים, אגרה, איתור והעתקת מסמכים, שליחויות, דואר, גישור וכו'.

מבחינת סיום ההתקשרות, בין אם זה מצד עורך הדין ובין אם מצד הלקוח, מקובל לקבוע כי במידה שהטיפול בתביעה עובר לעורך דין אחר, יקבל עורך הדין, שפוטר או התפטר, חלק יחסי משכר הטרחה לו היה זכאי אילו היה מטפל בתביעה עד תום. בדרך כלל תנאי לגביית שכר טרחה זה, הוא רק במידה שהתביעה הסתיימה עם פיצוי.

השורה התחתונה - שכר טרחה ברשלנות רפואית

שכר טרחת עורך דין רשלנות רפואית נגזר באחוזים מהפיצוי, בדרך כלל בין 20% ל 30% (בתוספת מע"מ). במידה שלא מתקבל פיצוי, לא מקבל עורך הדין שכר טרחה.

שכר טרחת עורך הדין מתווסף לכספי הפיצויים להם נמצא התובע זכאי.

מקצועיותו של עורך הדין משפיעה על סיכויי ההצלחה של התביעה וגובה הפיצוי שיקבל התובע.

כשמחפשים עורך דין לרשלנות רפואית חשוב לבצע "סקר שוק", להתייעץ עם מכר עורך דין שיכול לברר מי מומלץ בתחום ולבחור במי שהתרשמתם שהוא מתאים עבורכם.

קישורים רלוונטיים:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן