תאונות תלמידים- שאלות ותשובות

תביעות פיצויים במקרי תאונות תלמידים

אנחנו יודעים שיש לך שאלות בנוגע לתאונות תלמידים. לכן קיבצנו את השאלות הנפוצות ביותר מביניהן והשבנו בצורה מפורטת.

ביטוח תאונות תלמידים מכסה נזק גופני שנגרם לתלמיד בכל שעות היממה ובכל מקום. יש לפנות לעורך דין על מנת לבדוק באיזו פוליסה בוטח בית הספר הספציפי, ומה גובה הפיצוי שמגיע לפי תנאי הפוליסה.

במקרה זה אפשר לראות בפגיעה אירוע של תאונת דרכים המזכה בפיצוי כספי מחברת הביטוח של הנהג הפוגע או מקרנית (במידה שפרטי הנהג לא אותרו).

אם ילד שבר את רגלו בחופשה בחו"ל, ייתכן שיהיה זכאי לפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה לביטוח תאונות תלמידים הרלבנטית, המזכה בדרך כלל בפיצוי בגין תאונות שהתרחשו בחו"ל. כדאי להתייעץ בעניין עם עו"ד המתמחה בתאונות תלמידים.

כן, ככל שמדובר במוסד הנתון לפיקוח המדינה ו/או המופעל על ידי ארגון מרכזי או רשות מקומית, ואשר מבוטח בפוליסה זו.

כל מקרה נידון לגופו. עקרונית, ניתן לבחון אפשרות של הגשת תביעת נזיקין כנגד המוסד החינוכי ו/או הגשת תביעה לפי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים כנגד חברת הביטוח. יש לפנות לייעוץ משפטי.

ביטוח ילדים, או ליתר דיוק "ביטוח תאונות תלמידים", מכסה כעיקרון כל תאונה שבה נגרם נזק גוף לקטין עד גיל 18, הלומד במוסד המבוטח במסגרת הפוליסה, בין אם התרחשה התאונה במוסד או מחוצה לו, בארץ או בחו"ל, ובכל שעות היממה (למעט חריגים, כגון: תאונת דרכים, פיגוע טרור ועוד).

במידה שניתן להוכיח התרשלות או הפרת חובה כלשהי של מחזיקי או בעלי הקניון, שגרמה לתאונה, ניתן להגיש תביעה כנגדם.

הדבר תלוי בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה. יש לבדוק האם הילד לומד במוסד המכוסה בפוליסת ביטוח תאונות תלמידים, ובמקביל האם הייתה התרשלות או הפרת חובה כלשהי של מארגני הטיול, המוסד החינוכי וכו'.

כמו ברוב תביעות הנזיקין, שכר הטרחה נגזר באחוזים מן הפיצוי המתקבל. יש לציין כי בתאונה של קטין ניתן לתבוע הן לפי פוליסת ביטוח התאונות והן לפי דיני הנזיקין הרגילים.

עקרונית, ניתן לתבוע פיצוי בהתאם לתנאי פוליסת ביטוח התלמידים. בנוסף, יש לבחון האם הפציעה נגרמה גם כתוצאה מרשלנות או הפרת חובה של בעלי המקרקעין או של גורם אחר.

תביעה במסגרת פוליסה לביטוח תאונות תלמידים מתיישנת, כעקרון, בהגיעו של הנפגע לגיל 21.

במידה שתאונת האופניים קרתה עקב מעורבות ישירה או עקיפה של רכב מנועי, ניתן לראות במקרה, בתנאים מסוימים, תאונת דרכים. במידה שפרטי נהג הרכב ידועים, יידרש פיצוי מחברת הביטוח שלו ובמידה שפרטי הנהג אינם ידועים, יידרש פיצוי מקרנית.

במידה שמדובר בתאונת אופניים עקב מכשול בשטחה של רשות מקומית, ישנה אפשרות, בתנאים מסוימים, לתבוע את הרשות המקומית אשר בשטחה ארעה התאונה.
עקרונית כן. מרבית הפוליסות לביטוח תאונות תלמידים כוללות גם סעיפי פיצוי להורים מלווים בפעילות בית ספר. המדובר בפיצוי בגין ימי מחלה ו/או נכות צמיתה (במידה שנגרמה) ו/או הוצאות חילוץ ו/או הוצאות רפואיות וכו'.
במקרים המתאימים ניתן לתבוע פיצוי נוסף, במסגרת תביעת נזיקין.