רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה לגרום נזקים ליולדת ו/או ליילוד. עורכי הדין גיא נסים ואביחי דר מסבירים מהי רשלנות בניתוח קיסרי ומתי ניתן לתבוע בשל כך פיצוי כספי

מה ההגדרה של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי ?

מבחינת הדין מוגדרת רשלנות במשלח יד, לרבות רשלנות אנשי צוות רפואי, כאי נקיטת מידת זהירות ו/או רמת מיומנות סבירות.

ביצוע ניתוח קיסרי דורש מיומנות וזהירות של הרופא המנתח, על מנת לחלץ את העובר בהצלחה, ללא פגע לעובר או לאם. סטייה מרמת הניתוח הנדרשת, הן בהיבט של המיומנות והן בהיבט של מידת הזהירות הנדרשות, תיחשב לרשלנות. מקום שבשל כך נגרם ליילוד ו/או ליולדת נזק, ניתן לתבוע בשל כך פיצויים כספיים.

חשוב להדגיש כי הרשלנות בניתוח הקיסרי יכולה להתרחש עוד לפני הניתוח עצמו, למשל בשל החלטה שגויה להורות או לא להורות על סיום הריון בניתוח קיסרי.

פעמים הרשלנות מתרחשת לאחר הניתוח הקיסרי, למשל במקרה בו לא מזוהים סימני דימום פנימי שנגרם ליולדת לאחר ניתוח קיסרי.

אמנם רשלנות בניתוח קיסרי יכולה לגרום נזקים חמורים הן ליילוד והן ליולדת, עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שלא כל ניתוח קיסרי שהסתיים עם נזק ליולדת ו/או ליילוד, מלמד בהכרח על רשלנות בניתוח. ישנם סיבוכים בלתי נמנעים אשר יכולים להתרחש גם בידיים מיומנות וזהירות. עורכי דין המייצגים נפגעי רשלנות רפואית בעלי הכלים לבחון האם המקרה שלך הוא פרי רשלנות רפואית או שמא מדובר בסיבוך בלתי נמנע שהתרחש.

מקרים העשויים ללמד על רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

להלן מספר מקרים העלולים לרמז על רשלנות בניתוח קיסרי*:

  • דימום שמתפתח כתוצאה מפגיעה בכלי דם במהלך הניתוח הקיסרי או מסיבה אחרת. במקרה שכזה חובה לאבחן הדימום הפנימי במהירות, אחרת יכול שיגרום הדבר נזק ליולדת ואף יסכן את חייה. במידה שנגרם דימום שלא זוהה במועד, ונגרם בשל כך נזק ליולדת, ייתכן שקיימת לאישה עילת תביעה בשל רשלנות רפואית בלידה.
  • פגיעה בניתוח הקיסרי בעובר או באיברי הרבייה של האישה, ברחם ו/או בסוגרים. פגיעה שכזו עשויה לרמז על מיומנות ירודה וחוסר זהירות.
  • הימנעות מביצוע ניתוח קיסרי כאשר נתוני היולדת, מבנה גופה, ההיסטוריה הגינקולוגית שלה, מנח העובר ומיקומו וכו' חייבו לשקול ניתוח קיסרי. במקרה שכזה, במידה שהנזק ליולדת או לתינוק, יכול היה להימנע אילו נקטו בניתוח קיסרי, אזי עשויה להיות עילת תביעה בגין ההחלטה השגויה.
  • עיכוב בביצוע ניתוח קיסרי על אף סימני מצוקה של העובר ברחם או קשיים בחילוצו בלידה רגילה (לידה וגינאלית).
  • אי יידוע היולדת בדבר טכניקות הלידה המתאימות למצבה, לרבות יילוד בניתוח קיסרי.

*מדובר ברשימה חלקית בלבד. יש לבחון כל מקרה לגופו.

המלצתנו היא בכל מקרה של ניתוח קיסרי שהסתיים עם נזק ליולדת ו/או ליילוד, לפנות לייעוץ  עם עו"ד לרשלנות רפואית.

מהם הפיצויים על רשלנות בניתוחים קיסריים ?

כמו בכל תביעת רשלנות רפואית, גם במקרה של תביעה לפיצויים בשל רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, היקף הנזקים שנגרמו ליולדת ו/או ליילוד הם שיקבעו גובה הפיצוי שייפסק בכל מקרה ומקרה.

קביעת הפיצויים במקרה של פגיעה ביילוד בשל רשלנות בניתוח קיסרי, אינה מחייבת תחזיות נבואיות אחר עתידו המקצועי, זוגי וכדומה של הקטין. בעת חישוב הפיצויים במקרה של קטינים מתבסס בית המשפט על חזקות ונתונים סטטיסטיים כלליים. בכל הקשור לנזקי יולדת בשל רשלנות בניתוח קיסרי, נתוני היולדת, כמו גיל וכישורים מקצועיים ערב הפגיעה, ישפיעו על גובה הפיצוי שייפסק בראשי הנזק השונים.

באופן גס ניתן לומר שעל נזקים קלים יחסית אבל קבועים, יתקבל בדרך כלל פיצוי בסדר גודל של מאות אלפי שקלים, בעוד שנזקים חמורים כגון שיתוק מוחין ליילוד או פגיעה חמורה בסוגרי היולדת, חלילה, עשויים לזכות בפיצויים של מיליוני שקלים.

להרחבה על אופן חישוב הפיצויים בגין נזקי לידה לחצ/י כאן.

300,000 ש"ח פיצוי על רשלנות רפואית בניתוח קיסרי >

קישורים רלבנטיים:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן