מאות אלפי שקלים פיצוי בשל רשלנות בצנתור עורק הכליה

בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין נקבע כי בית חולים יפצה ב- 340,000 ש"ח גבר בשנות השבעים לחייו, בשל נזקים אורתופדיים שנגרמו לו בשל רשלנות בצנתור עורק הכליה. עורכי הדין גיא נסים ואביחי דר שייצגו התובע, מסבירים בשורות הבאות על הרשלנות ועל הפיצוי ששולם בתביעה

מה הייתה הרשלנות בצנתור עורקי הכליה שעבר התובע ?

התובע התאשפז בבית החולים על מנת לבצע צנתור של עורק הלב בשל כאבי חזה שפקדו אותו. זהו הצנתור שנאמר לו שיבוצע בו, וזהו הצנתור שלגביו חתם על טופס הסכמה לטיפול. תוך כדי צנתור עורק הלב, נטלו המצנתרים חירות לעצמם והחליטו, על דעת עצמם ו"על הדרך", מבלי שקדם לכך כל דיון מעמיק, ומבלי שנאמרה על כך מילה לתובע (שהיה, אגב, ער ובהכרה לאורך כל הפרוצדורה), לחדור לעורק הכליה של התובע ולבצע צנתור לעורק הכליה (כלומר הרחבה של עורק הכליה באמצעות בלון) גם שם. כתוצאה מצנתור עורק הכליה של התובע נגרם תסחיף של חלקי כולסטרול לכיוון רגליו, והוא איבד חלק מאצבעות כף הרגל שלו.

לתביעה צורפו חוות דעת של מומחים רפואיים בקרישת דם ובנפרולוגיה, אשר קבעו כי מדובר במקרה זה על רשלנות צנתור עורק הכליה של התובע. להלן עיקרי קביעותיהם של המומחים הרפואיים:

  • לא הייתה מלכתחילה אינדיקציה רפואית לצנתור עורק הכליה של התובע: על פי הספרות הרפואית, יש לשקול התערבות בעורק כליה מוצר באמצעות צנתורו רק במקרים מסוימים מאוד של לחצי דם גבוהים במיוחד שעמידים לטיפול רב-תרופתי- נתונים שלא התקיימו במקרה של התובע.
  • מחקרים רבים ונרחבים שפורסמו בספרות הרפואית מצאו כי במקרים של היצרות של עורק הכליה, לצנתור אין כל יתרון רפואי בהשוואה לטיפול שמרני (באמצעות תרופות ליתר לחץ הדם וטיפול להפחתת רמת הכולסטרול). מה גם שהצנתור טומן בחובו סיבוכים וסיכונים ניכרים, שלא מתקיימים במקרה של טיפול שמרני.
  • הצנתור בוצע בניגוד לנהלים המקובלים בפרקטיקה ובספרות: בין היתר במקרה זה, נעשה הצנתור ללא שימוש באמצעי ההגנה המקובלים מפני תסחיפי כולסטרול העלולים להינתק במהלך הצנתור ולגרום להפרעה בזרימת הדם לאיברי גוף מרוחקים (מה שקרה בפועל במקרה זה).
רופאי חדר המיון התרשלו בטיפול בהתקף הלב של התובע - בית החולים ישלם 600,000 ש"ח - לחצ/י למידע נוסף >

איך נקבע הפיצוי בשל הרשלנות בצנתור עורק הכליה שעבר התובע ?

בשל הצנתור הרשלני, נדדו תסחיפי כולסטרול מעורקי הכליה וגרמו לפגיעה באספקת הדם לכף רגלו של התובע. בשל כך הוא איבד חלק מהאצבעות ומכף רגלו. התובע היה בעת המקרה בן 63, סבל ברקע ממחלות רבות. לאחר המקרה התאושש התובע ושב לעבודתו. יחד עם זאת, הפציעה ברגל פגעה באיכות חייו וכן הסבה לו כאב וצער.

הצדדים ניהלו משא ומתן בהמלצת בית המשפט והגיעו להסכם פשרה בו נקבע כי התובע יפוצה על ידי בית החולים בו בוצע הצנתור הרשלני, ב-340,000 ש"ח פטורים מכל מס.

להרחבה על חישוב פיצויים ברשלנות רפואית לחצ/י כאן >
הזכות לתבוע פיצויים בשל נזק מרשלנות רפואית בניתוח, מתיישנת בתוך 7 שנים מיום הניתוח (למעט במקרה של קטינים שאז 7 השנים נספרות מהגיעו של הקטין לגיל 18 - עד גיל 25)
קרא/י על התיישנות בתביעות רשלנות רפואית >

קישורים רלבנטיים:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן