פיצוי בשל מוות מדום לב בחדר מיון: החולה הוזנח ולקה בדום לב

בהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין נקבע כי בית חולים ישלם פיצוי בשל מוות מדום לב, בסך כולל של 2,000,000 ש"ח. עורכי הדין גיא נסים ואביחי דר שייצגו את משפחת המנוח בתביעה נגד בית החולים, מסבירים מה הייתה הרשלנות בחדר בבית החולים ואיך נקבע הפיצוי בתביעה

מה הייתה הרשלנות בחדר המיון ?

המנוח, גבר בסוף שנות הארבעים לחייו, הובהל למיון בית החולים על ידי אמבולנס, בשל קוצר נשימה חמור שהצריך שימוש בשרירי עזר וגרם להכחלה. בחדר המיון הוזנח המנוח במשך שעות, למרות קשיי הנשימה מהם סבל, ולבסוף חווה דום לב וקרס. החייאה שבוצעה אמנם החזירה למנוח הדופק, אולם נותר הוא פגוע קשה ולאחר מספר חודשים נפטר.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה רפואי בכיר, לשעבר מנהל מחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים גדול במרכז הארץ, אשר קבע כי שרשרת כשלים רשלניים בחדר המיון גרמה במקרה זה למות החולה. להלן עיקרי קביעותיו של המומחה:

  • המנוח לא נוטר כנדרש, לא נלקחו מדדים חיוניים כמו דופק, סטורציה ומספר נשימות.
  • המנוח לא קיבל הטיפול הנדרש למצבו – הנשמה מכנית.
  • ההחלטה להנשים החולה התקבלה באיחור ניכר ורק לאחר שהמטופל כבר קרס.
  • הליך ההנשמה המלאכותית – שלב האינטובציה (הכנסת הטובוס), בוצע ללא ציוד מתאים וכלל הכנסות והוצאות חוזרות של צנתר הקנה (טובוס) שהחמירו מצבו הנשימתי של המנוח.
  • חזה אוויר שנגרם למנוח לא אובחן ולא טופל בזמן.
למידע נוסף על רשלנות רפואית בחדר מיון לחצ/י כאן >

איך נקבע הפיצוי במקרה זה ?

כמו בכל מקרה של חישוב פיצויים בשל רשלנות רפואית שגרמה למוות, גילו של המנוח ונתוני השתכרותו טרם מותו, כמו גם חומרת הרשלנות והקיצור הגדול בתוחלת חייו של המנוח בשל הרשלנות, הם שהכתיבו את גובה הפיצוי. הפיצוי התקבל במסגרת הצעת פשרה שניתנה על ידי בית המשפט בשלב המקדמי של הדיון, לאחר שהצדדים הגישו תחשיבי נזק.

המדריך לרשלנות רפואית -כל מה שצריך לדעת בדרך לפיצוי

רשלנות רפואית מידע מעורכי דין
לחצ/י למדריך לרשלנות רפואית

קישורים רלבנטיים למאמר:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן