איך בוחרים עורך דין לרשלנות רפואית ?

טעויות וכשלים רפואיים עשויים להיות חלק מרשלנות רפואית. במידה שבשל הרשלנות נגרם למטופל נזק, ניתן לתבוע פיצויים. לצורך זה יש לשכור שירותי עורך דין. עורכי הדין גיא נסים ואביחי דר מסבירים בשורות הבאות איך לבחור נכון בעורך דין לרשלנות רפואית

63 שניות הסבר על רשלנות רפואית מאת עורך דין אביחי דר

היעדר הסמכה פורמאלית של עורך דין לרשלנות רפואית

החוק אוסר על עורך דין להציג עצמו כמומחה ברשלנות רפואית, מכיוון שאין דבר כזה – לפי הדין הישראלי, אין לעורך דין אפשרות לקבל רישיון מומחה בתחום דיני הרשלנות הרפואית (וגם לא בכל תחום משפטי אחר). מצד שני, החוק גם לא מגביל האפשרות של עורכי הדין בישראל לייצג במספר תחומי משפט שונים ואפילו בכולם (משפט פלילי, גירושין וכדומה), ללא צורך בניסיון או ותק מינימאלי.

בפועל, על אף היעדר מומחיות פורמאלית של עורכי דין בתחומי המשפט השונים, ישנם בישראל משרדי עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית ועוסקים בתחום זה כתחום עיסוק יחידי. ההתמחות הספציפית אמנם אינה מעניקה לעורכי דין שכאלו רישיון של "מומחים לרשלנות רפואית", אך בהחלט משפרת את מיומנותם ומגדילה סיכויי ההצלחה בתביעה.

איך לבחור נכון עורך דין לרשלנות רפואית ?

המלצה על עורך הדין מלקוח מרוצה

המלצה חמה ומהימנה מאדם שהתנסה בטיפולו של עורך הדין, כמו גם ביקורת חיובית ממקור מהימן באינטרנט, יכולות לסייע לבחור בעורך דין מנוסה ובעל יכולת הצלחה בתביעה. היכרות עם עורך דין, חבר או בן משפחה, יכולה גם היא לסייע בקבלת המלצה ממנו על עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מתאים היא על ידי קבלת המלצה מלקוח מרוצה

רוצים לדעת מה לקוחות חושבים עלינו? היכנס/י לדירוג שלנו בגוגל וקרא/י ביקורות שקיבלנו מלקוחות שונים.
לחצו על האייקון של גוגל

 

 

4.9

 

מידע על עורך הדין באינטרנט

על ידי סינון נכון של המידע במנועי החיפוש השונים, ניתן לקבל מידע נוסף על עורך הדין. ניתן להתרשם מאתר תדמית של עורך הדין ולאסוף המידע הנדרש. חשוב לוודא שעורך הדין רשום כבעל רישיון במרשם לשכת עורכי הדין.

מרשם עורכי דין לשכת עורכי הדיןמרשם עורכי הדין בלשכת עורכי הדין

לחצ/י למרשם עורכי הדין בלשכת עורכי הדין- היכנס/י לוודא כי עורך הדין רשום במרשם

שנות הניסיון של עורך הדין בתחום

במהלך הפגישה עם עורך הדין, אל תהסס/י לשאול את עורך הדין על ניסיונו בתחום הרשלנות הרפואית. לניסיון משקל קריטי בהצלחת התביעה. חשוב לשים לב, שניהול תיק רשלנות רפואית מתחילתו עד סופו בפסק דין, עשוי להימשך שנים, עוד לפני הליך של ערעור על פסק הדין - שבדרך כלל מוגש ונמשך עוד כשנתיים בממוצע. לכן, המלצתנו היא שעורך הדין המיועד לייצגך בתביעת רשלנות רפואית יהיה בעל ניסיון של לפחות 10 שנים בתביעות רשלנות רפואית.

תחום עיסוק ייחודי

בשונה מהמצב בעבר, כיום עורכי דין מתמחים בתחומי משפט ספציפיים. ההתמחות בתחום אחד משפרת את מיומנות עורך הדין ומגדילה סיכויי הצלחת התביעות ושיעור הפיצויים שישולמו. מומלץ לבחור במשרד עורכי דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

הסכם שכר הטרחה בתביעת רשלנות רפואית

לפני תחילת הטיפול בתביעה נהוג להחתים הלקוח על הסכם שכר טרחה, בו נקבעים תנאי ההתקשרות בינו לבין עורך הדין. המקובל הוא שעורך דין המייצג בתביעת רשלנות רפואית זכאי לתשלום שכר טרחה בסוף התהליך, באחוזים מהפיצוי - רק במידה שהתביעה מסתיימת עם פיצוי. גובה אחוזי שכר הטרחה המקובל הוא בין 20% ל-30% מהפיצוי (בתוספת מע"מ). חשוב לזכור - כמו כל עסקה בחיים, גם כשמדובר בשירותי עורך דין לרשלנות רפואית - העסקה הזולה ביותר היא לאו דווקא העסקה המשתלמת ביותר. אמנם בדרך כלל עורכי דין מנוסים בתביעות רשלנות רפואית ידרשו שכר טרחה ברף הגבוה המקובל, אולם הניסיון בתביעות אלו מגדיל סיכויי ההצלחה בתביעה והפיצוי שיושג בסופו של דבר עבור הלקוח.

קרא/י עוד על שכר טרחת עורך דין בתביעות רשלנות רפואית

קישורים רלוונטיים:

הצהרת מהימנות

מאמר זה נכתב על ידי עורכי דין חברי לשכת עורכי הדין בישראל, המתמחים בנושא המשפטי של המאמר. אנו משתדלים להיות אובייקטיבים, כנים ולא משוחדים בדעותינו, כמו גם להציג הדעות השונות הקיימות, אם קיימות. חלק מהמאמרים מכילים קישורים פנימיים למאמרים אחרים שנכתבו על ידי עורכי הדין וחלק מכילים קישורים למקורות חיצוניים. השתדלנו לבחור מקורות חיצוניים מהימנים ומקובלים בתחום. אנו ממליצים לקרוא את מדיניות הפרטיות והסודיות בה אנו נוקטים בעת השימוש באתר.
לפניה מהירה whatsapp whatsapp
דילוג לתוכן