צרו קשר לייעוץ מיידי

טלפון:
נושא:

תאונות תלמידים

בני שבר הרגל בהפסקת בית הספר. האם יש ביטוח?

ביטוח תאונות תלמידים מכסה נזק גופני שנגרם לתלמיד בכל שעות היממה ובכל מקום. יש לפנות לעורך דין על מנת לבדוק באיזו פוליסה בוטח בית הספר הספציפי, ומה גובה הפיצוי שמגיע לפי תנאי הפוליסה.

ילדי נפגע מרכב בעת שנסע על קורקינט, האם אפשר לתבוע פיצוי כספי ?

במקרה זה אפשר לראות בפגיעה אירוע של תאונת דרכים המזכה בפיצוי כספי מחברת הביטוח של הנהג הפוגע או מקרנית (במידה שפרטי הנהג לא אותרו).

ילדי שבר את רגלו בחופשה בחו"ל- האם זכאי לפיצוי?

אם ילד שבר את רגלו בחופשה בחו"ל, ייתכן שיהיה זכאי לפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה לביטוח תאונות תלמידים הרלבנטית, המזכה בדרך כלל בפיצוי בגין תאונות שהתרחשו בחו"ל. כדאי להתייעץ בעניין עם עו"ד המתמחה בתאונות תלמידים.

האם ילדי גן מבוטחים בביטוח תאונות תלמידים?

כן, ככל שמדובר במוסד הנתון לפיקוח המדינה ו/או המופעל על ידי ארגון מרכזי או רשות מקומית, ואשר מבוטח בפוליסה זו.

כמה עולה להגיש תביעה לבית משפט?

אגרת בית משפט בגין הגשת תביעה לפיצוי על נזק גוף הינה 699 ש"ח בבית משפט שלום ו-1,190 ש"ח בבית משפט מחוזי.

הילד נפגע בבית הספר- את מי אפשר לתבוע?

כל מקרה נידון לגופו. עקרונית, ניתן לבחון אפשרות של הגשת תביעת נזיקין כנגד המוסד החינוכי ו/או הגשת תביעה לפי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים כנגד חברת הביטוח. יש לפנות לייעוץ משפטי.

האם ביטוח ילדים מכסה כל תאונה?

ביטוח ילדים, או ליתר דיוק "ביטוח תאונות תלמידים", מכסה כעיקרון כל תאונה שבה נגרם נזק גוף לקטין עד גיל 18, הלומד במוסד המבוטח במסגרת הפוליסה, בין אם התרחשה התאונה במוסד או מחוצה לו, בארץ או בחו"ל, ובכל שעות היממה (למעט חריגים, כגון: תאונת דרכים, פיגוע טרור ועוד).

הילד נפגע בגן משחקים. את מי אפשר לתבוע?

התשובה תלויה בנסיבות המקרה ויש לפנות לייעוץ משפטי. תיתכן תביעה לפי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים ותיתכן תביעה כנגד הגורם המחזיק והמתפעל את הגן (לרוב העירייה או הרשות המקומית שבתחומה נמצא הגן).

נפלתי בקניון, ממי ניתן לקבל פיצוי?

במידה שניתן להוכיח התרשלות או הפרת חובה כלשהי של מחזיקי או בעלי הקניון, שגרמה לתאונה, ניתן להגיש תביעה כנגדם.

הילד נפצע בטיול השנתי, את מי ניתן לתבוע?

הדבר תלוי בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה. יש לבדוק האם הילד לומד במוסד המכוסה בפוליסת ביטוח תאונות תלמידים, ובמקביל האם הייתה התרשלות או הפרת חובה כלשהי של מארגני הטיול, המוסד החינוכי וכו'.

מהו שכר הטרחה בתביעה של תאונות תלמידים?

כמו ברוב תביעות הנזיקין, שכר הטרחה נגזר באחוזים מן הפיצוי המתקבל. יש לציין כי בתאונה של קטין ניתן לתבוע הן לפי פוליסת ביטוח התאונות והן לפי דיני הנזיקין הרגילים.

האם ילד זכאי לפיצוי על פציעה בכדורסל אחר הצהריים?

עקרונית, ניתן לתבוע פיצוי בהתאם לתנאי פוליסת ביטוח התלמידים. בנוסף, יש לבחון האם הפציעה נגרמה גם כתוצאה מרשלנות או הפרת חובה של בעלי המקרקעין או של גורם אחר.

מתי מתיישנת תביעה במסגרת ביטוח תאונות תלמידים?

תביעה במסגרת פוליסה לביטוח תאונות תלמידים מתיישנת, כעקרון, בהגיעו של הנפגע לגיל 21.

עברתי תאונת אופניים ושברתי את הרגל, האם אני זכאי לפיצוי כספי?

במידה שתאונת האופניים קרתה עקב מעורבות ישירה או עקיפה של רכב מנועי, ניתן לראות במקרה, בתנאים מסוימים, תאונת דרכים. במידה שפרטי נהג הרכב ידועים, יידרש פיצוי מחברת הביטוח שלו ובמידה שפרטי הנהג אינם ידועים, יידרש פיצוי מקרנית.

במידה שמדובר בתאונת אופניים עקב מכשול בשטחה של רשות מקומית, ישנה אפשרות, בתנאים מסוימים, לתבוע את הרשות המקומית אשר בשטחה ארעה התאונה.

האם הורה מלווה זכאי לפיצוי כספי בגין תאונה שעבר?

עקרונית כן. מרבית הפוליסות לביטוח תאונות תלמידים כוללות גם סעיפי פיצוי להורים מלווים בפעילות בית ספר. המדובר בפיצוי בגין ימי מחלה ו/או נכות צמיתה (במידה שנגרמה) ו/או הוצאות חילוץ ו/או הוצאות רפואיות וכו'.
במקרים המתאימים ניתן לתבוע פיצוי נוסף, במסגרת תביעת נזיקין.
צלצלו 03-6139922
עלינו במדיה